Business Development Manager

Stilling/tittel
Business Development Manager

Arbeidsgiver
Micro Matic Norge AS

Kontaktperson
William Nygaard
Yngve Nygaard

Hjemmeside
micromatic.no

Business Development Manager

Micro Matic Norge AS ble etablert i 1969. Selskapet har hovedkontor på Hvalstad i Asker kommune, og distriktskontorer i Bergen og Trondheim. Selskapet eies av Aars AS (Møller-konsernet), og har 63 ansatte. Micro Matic er en kompetansepartner og leverandør av produkter og løsninger til det norske proff-markedet i segmentene Elektro, Inneklima og Energi.

Virksomheten har sterke ambisjoner om betydelig vekst de neste årene. Med sin tverrfaglige portefølje og sterke fagkunnskap, sikrer selskapet helheten i større prosjekter, og skaper integrerte, smarte løsninger hvor bærekraft, energieffektivitet og brukervennlighet står i sentrum.

Med en produktportefølje av høy kvalitet bidrar også Micro Matic til å løse verdens største problem ved å redusere energiforbruket. Selskapets utvalgte leverandører er blant de fremste i Europa innenfor sine satsningsområder. Dette sikrer at selskapet kan oppfylle målsetningen om å være ledende når det gjelder å tilby nye og innovative løsninger. Energiøkonomi, kombinert med design og komfort, er en fellesbetegnelse for mange av selskapets produkter.

Selskapet har stort fokus på bærekraft og er miljøfyrtårnsertifisert samt medlem av Renas og Grønt punkt.


Vi søker en strategisk og operativ Business Development Manager til å etablere nye forretningsområder og lede innovativ konseptutvikling innenfor et av Norges ledende fagmiljøer i krysningen teknologi og bærekraft.

Sentrale ansvarsområder og arbeidsoppgaver:

  • Identifisere muligheter og forbedringspotensial
  • Iverksette og lede forretningsprosesser for ny virksomhet
  • Utvikle konsepter på tvers av selskapet
  • Drive hele prosessen - fra analyser, leverandørvurderinger, utvikling, implementering og overføring til linje
  • Ledelse av oppkjøpsprosesser
  • Kartlegge og belyse nye forretningsområder i henhold til selskapets strategi
  • Komplementere kollegers faglige kompetanse med proaktiv og reflektert prosessutvikling
  • Utforme og lede prosjekter for utvikling av nye løsninger og tjenester gjennom hele selskapets verdikjede

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning (med relevant faglig bakgrunn – eksempelvis finans, økonomi, ingeniørfag, elektro)
  • Erfaring med utvikling og implementering av forretningsprosesser
  • «Passion» og høy interesse for teknologi kommersielt og faglig
  • Erfaring med prosjektledelse
  • Analytisk
  • God til å utvikle og tydeliggjøre verdiforslag og iverksette, samt følge opp prosesser

Personlige egenskaper:

  • Positiv, trygg, selvgående
  • Svært strukturert, tilegner seg raskt ny kunnskap
  • Forretningsorientert, holder seg oppdatert om konkurrenter og markedstrender
  • Relasjonsbyggende, omgås lett mennesker på alle nivåer
  • Bygger store og effektive kontaktnett internt og eksternt
  • Setter klare definerte mål; identifiserer og organiserer prosjektmuligheter

Vi tilbyr:

  • Ansvarsfull og innflytelsesrik rolle med gode muligheter for å forme stillingsinnhold og sette sitt eget preg på rollen
  • Dedikerte og kompetente kolleger i et dynamisk og solid arbeidsmiljø med tydelig strategi og store ambisjoner under ny ledelse
  • Proaktiv posisjon i en virksomhet som er en viktig kommersiell innovatør og samfunnsaktør i det grønne skiftet
  • Sentral plassering i et høykompetent team som deler en attraktiv prosjektportefølje og arbeider strategisk på tvers av fagområder og funksjoner

For nærmere informasjon om stillingen, kontakt William Nygaard eller Yngve Nygaard i ISCO Group på tlf. 22 06 87 00.

For å søke stillingen, vennligst last opp din CV og søknad snarest og senest innen 2. januar 2023.